Tento semester išlo mne o pokračovaní v narábaní s témou svetla a zachytávania svetelných vízie.
Téma nadväzuje pojmy mojej bakalárskej prace s prenosom svetla do priestoru, jeho nasledujúcej transformáciou kompozície a pridaním figurálneho motívu.
Rozdeľ je v tom, že neznámy pôvod svetelných objektov sa nemodifikoval do otvorenej vízie s najavo viditeľnou prírodou veci.
Behom tohto semestra téma prešla cez niekoľko etáp, čo umožnili jej, v nejakom zmysle, sa vrátiť na rovinu neznámeho bez presného definovania pôvodu svetelných objektov . Ale zároveň sa v tom objavila nová poloha pre rozpracovanie – špecifická farebnosť ktorá vie meniť smer a príbehový odkaz ku každému obrazu serie.
Ide o to, aby ponúknuť divákovi rozšíriť jeho predstavu o pôvode svetelných zdrojov a o zobrazenom priestore v celku. Umožniť mu nachádzanie vo vlastnom spracovanie veci a odhalenie tých zložiek, ktoré sú pre noho najviac blízkymi. Preto neistota v pôvode veci (mimozemská, božská, ľudská), a ich klasifikácia ma dosť plynúce hranice.
Futuristická forma biomorfných stavieb bola zvolená pre jeden z interpretačných javov narábania s témou, naznak sci-fi v kontexte nepotvrdeného, nečakaného, nejasného harmonicky stáva jednou zo štruktúr vyskladovania zobrazeného reálneho alebo nereálneho.
Je to vymyslený súčasný svet, minulosť respektíve budúcnosť alebo sa tam zdrži koncept nadčasovosti a medzi priestorového vzťahu všetkých kultúrnych kódov?
Primárnym zostane dojem pozerajúceho, zosilnený maliarskym aspektom cez prizmu jeho interného nastavenia.
Balansovanie na hranice prirodzeného a najavo progresívneho, tykajúceho sa nášho života, umožnilo vývin nových polôh v zobrazenom. Interpretačne rámce dovoľujú zmanipulovať formy zobrazeného v reálnom čase ale popritom sa nachádzať pri počiatkoch fyzických javov.
Ďalšie príspevky študentky*ta
Ďalšie príspevky z katedry