Warning: Trying to access array offset on value of type null in /data/8/8/88cd3693-ac45-4c27-9df5-5b9fd84bb4f1/digitalnyprieskum.sk/web/wp-content/plugins/elementor/includes/embed.php on line 186
https://www.facebook.com/100000233402595/videos/pcb.6965820196769025/5038999602779060
https://www.facebook.com/100000233402595/videos/pcb.6965820196769025/897242674328128

Hroax

Hroax

Jedná sa o interaktívny sochársky objekt využívajúci prvky grafiky, ktorý funguje ako spoločenská hra. Je to v podstate biela kocka rozmeru 2 x2 metre, do ktorej sa dá vojsť aj jej steny tvorí štruktúra pripomínajúca labyrint na ktorej sú umiestnené voskové tabuľky. Účelom tohto dizajnu je vytvoriť nelineárne sa vyvíjajúci príbeh ktorý sa vetví a má rôzne konce.                                            Vynález voskových tabuliek využívali starovekí Rímania na dočasné zapisovanie textov. V kocke sa nachádza tabuľa s pravidlami a úlohami a je na nej položený stilus určený na písanie a mazanie textu. V tomto prípade funguje stilus aj ako šípka ktorá po roztočení ukáže na úlohu. Hráč stilus následne  z dosky vyberie a ide ním písať/mazať. Úlohy som volil tak, aby mohol účastník na plno využiť potenciál vosku ako média na zapisovanie, kreslenie a mazanie. Mojim cieľom bolo aby boli pokiaľ možno zábavné a aktér ich prostredníctvom zdieľal aj niečo zo svojho osobného života.         Témou tohto diela sú hoaxy a konšpiračné teórie ktoré som sa rozhodol nenegovať priamo. Podobne ako pri známej hre Dungeons and dragons kde je hráč uvedený do fantazijného sveta som vytvoril svet, v ktorom sú fantazmagorické hoaxy kolujúce internetom pravda.        Do stredu podlahy som umiestnil svoj úvodný dej. Ten je koncipovaný tak aby údajní ,,očkovací fašisti´´ zneli akoby sa vyhrážali občanovi ako členovia gestapa, no v skutočnosti mu len hovoria aké sú reálne riziká ak sa človek nedá zaočkovať. Tento príbeh má otvorený koniec a tam kde končí bude začínať príbeh ďalšieho hráča a tak ďalej. Hlavná postava príbehu je tvorená všetkými účastníkmi ktorí k svojmu textu pripíšu aj svoje krstné meno. Cieľom je aby hráč komunikoval s tabuľkami iných hráčov a aby tabuľky ktoré sú vedľa seba nadväzovali čo najplynulejšie.                                                                                    Paralelnou myšlienkou tejto hry je aj to, že napriek izolácii sa  ľudia ktorí sa možno v reálnom živote nikdy nestretnú môžu ocitnúť v jednom skupinovom príbehu a tak sa do istej miery spoznať.  Ja ako tvorca som položil základ tým že som vytvoril objekt, no potom si to s divákmi vymením a ja sám sa stanem divákom. Dielo sa bude vyvíjať ďalej bezo mňa pripravené na to, aby som ho ,,znovuobjavil´´ a preskúmal.                                                                                                                             Písanie do vosku má krátku trvácnosť a ja dúfam že aj súčasná situácia nebude trvať dlho a raz sa na ňu budeme pozerať iba ako na  výjav dôb dávno minulých.

               Materiály: drevo, kov, včelí vosk

Rozmery: Výška: 2m

                  Šírka: 2m

 

 

Svet

Vitajte vo svete kde sú hoaxy pravda. Máme tu frakciu ,,očkovacích fašistov´´ ktorí dokonca podávaním vakcín aplikujú nanočipy . Časť populácie je už začipovaná a Bill Gates sa ich plánuje ovládať cez 5G siete. Postupne sa dostávajú k moci židia ktorým sa darí ich pradávny plán podľa diela Protokoly siónskych mudrcov na ovládnutie sveta a Mark Zuckerberg kiberneticky zotročuje planétu. V Rakúsku začínajú kšefty s krvou zaočkovaných ktorá dosahuje hodnotu 1000 až 1400 eur a u nás robia obchody aj s ľuďmi pred smrťou ktorí za peniaze napíšu že umreli na kovid aby mali aspoň na pohreb. Naše územie pokrýva plastový sneh. Testy pripravené pre neočkovaných sú napustené kovidom a keď ochorejú tak sa im podáva iba kyslík a prezidentka Slovenskej republiky má na svedomí smrť 13 ročného chlapca . Zdraví ľudia sa dali zaočkovať pretože boli ,,veriaci´´ vo vakcináciu a chceli byť frakcii ,,slobodní´´ a sú po očkovaniach zmrzačení . Do tohto svet je uvrhnutý hlavný hrdina ktorý neustále mení vek a pohlavie a jeho osobnosť je roztrieštená pretože sa skladá z rôznych ľudí ktorí sa zapoja do hry.

Prvá časť príbehu

Zobudil som sa na to, ako mi klopú na dvere očkovací fašisti. Najprv som myslel, že vyskočím cez okno a utečiem. Rozhodol som sa však dvere otvoriť. Vošli mi do bytu maskované osoby v jednotných odevoch.Vysvetlili mi, že ak sa nedám zaočkovať, môžem skončiť veľmi zle. Dokonca môžem skončiť pripútaný v jednej polohe a napoja na mňa prístroje.  Že nech si to len dobre zvážim, a že či chcem  aby na to doplatila moja rodina a priatelia, pretože to sa kľudne môže stať ak neuposlúchnem ich radu. Vinco v krčme vravel čosi podobné. Nedal sa zaočkovať a on a jeho rodina za krátko takmer prišli o život. Dosť sa síce hovorilo o tom, že zrejme domov zatiahol pomerne nový vírus, ale ten vraj neexistuje. Do popredia vystúpil ich vedúci a povedal že na mňa už nemá kapacitu a pokiaľ nechcem aby sa o mňa v blízkej budúcnosti museli intenzívne postarať, zrejme s tragickým finále, nech nenaťahujem čas. Nebol by som totiž prvý ani posledný, ktorý to oľutoval keď už bolo neskoro. Na rozhodnutie mi ostávajú posledné sekundy……

Pravidlá

  1. Hráč vojde do miestnosti a roztočí bielu šípku (stilus ktorý je určený na písanie do tabuliek ale aj mazanie textu).
  2. Stilus ukáže na miesto, na ktorom je znenie úlohy. Úloha môže vyžadovať zakomponovanie nejakého prvku do príbehu, no je na účastníkovi koľko priestoru vo svojom texte mu venuje ( môže prvok iba spomenúť a pokračovať podľa seba ak chce). Hráč vyberie stilus z dosky a ide ním na základe priradenej úlohy  písať/mazať. Ostrý koniec píše a tupý a plochý maže.
  3. Hlavným cieľom je postupovať tak, aby na seba jednotlivé políčka dejovo nadväzovali a v rámci možností spolu vytvárali čo najplynulejší príbeh. Je potrebné aby hráč komunikoval s textami na tabuľkách ktoré sú v poradí pred ním a niekedy aj za ním.
  4. Tabuľky sú umiestnené za sebou, no dej sa v niektorých bodoch vetví a hráč si môže vybrať akým smerom pokračuje. Takéto miesto spozná  podľa toho, že sa ocitne na križovatke políčok. Po ukončení zásahu vráti hráč stilus naspäť na dosku tak aby sa ho dalo opäť roztočiť.

 

 

 

Úlohy

  1. Zmeň príbeh človeka pred tebou tromi slovami tak, aby sa zmenil jeho obsah čo najdrastickejšie (zmažeš tri jeho slová a nahradíš ich inými alebo dopíšeš tri naviac) a pokračuj v novom políčku vlastným pokračovaním.
  2. Pokračuj v novom políčku alebo prerob text predošlého tak aby v ňom figurovala tvoja mama alebo mama niekoho koho poznáš.
  3. Pokračuj v novom políčku alebo preskoč tri dopredu a vytvor tam v príbehu párty.
  4. Pokračuj v novom políčku ale na začiatku uveď že predošlé dve políčka sa odohrali iba vo sne a tvoj príbeh sa odohráva po zobudení sa hlavnej postavy.
  5. Pokračuj v novom políčku a uveď ako nového záporáka nejakého hrozného pedagóga z tvojej školy.
  6. Pokračuj v novom políčku ale hrozne sa v príbehu opi.
  7. Pokračuj v novom políčku ale sabotuj vo svojom príbehu snahu predošlého človeka.
  8. Pokračuj v novom políčku ale na konci tvojho príbehu ťa niekto musí naháňať kvôli tvojmu oblečeniu.
  9. Pokračuj v novom políčku ale tak akoby ťa sledoval Mark Zuckerberg a nakresli ho.
  10. Pokračuj v novom políčku ale formou kresleného komixu.
  11. Vpíš predošlému človeku do príbehu trápny vtip a v nasledujúcom políčku sa nad tým pohoršuj a pokračuj v príbehu.
  12. Pokračuj v novom políčku ale na konci začni rozoberať svoje najobľúbenejšie jedlo.
  13. Pokračuj v novom políčku ale píš rukou ktorou nezvykneš písať slovami ktoré často nepoužívaš.
  14. Pokračuj v novom políčku ale počas celého svojho vstupu máš hysterický záchvat.
  15. Pokračuj v novom políčku ale retrospektívne sa v spomienkach vráť do svojho detstva.
  16. Pokračuj v novom políčku ale preskočilo ti a chováš sa ako pes a zapisuješ čo ako pes v danej situácii urobíš a pokračuj až do nasledujúceho políčka pretože si pes a pokresli ho pacičkami. Na konci besnenia sa však zmeníš na človeka a uvedieš to v texte.
  17. Pokračuj v novom políčku ale zakomponuj tam niečo čo sa bojíš povedať nadriadenému alebo svojmu partnerovi.
  18. Pokračuj v novom políčku ale sprav v príbehu najväčší trapas aký vieš.
  19. Pokračuj v novom políčku ale prebral si sa na úplne cudzom mieste nevieš ako si sa tam dostal/dostala
  20. Pokračuj v novom políčku ale vedieš vnútorný dialóg počas ktorého si onikáš.
  21. Pokračuj v novom políčku ale začne po tebe vrieskať paradajka a neskutočne ťa vytočí a máte pouličný battle ľubovoľného druhu.
  22. Pokračuj v novom políčku alebo začni obťažovať človeka v jeho vlastnom texte v ľubovoľnom vyplnenom políčku.
  23. Pokračuj v novom políčku ale chceš sa pridať do gangu podľa vlastného uváženia
  24. Pokračuj v novom políčku ale dal si sa zaočkovať a teraz polku tvojho tela ovláda ovláda Bill Gates cez 5G.
  25. Pokračuj v novom políčku ale cez nanočip ti zmenili orientáciu a si na nezadržanie.
  26. Pokračuj v novom políčku alebo viditeľne oprav gramatiku ľubovoľným políčkam ako pri diktáte a rátaj chyby. Ak chybu nemajú tak ju tam sprav.
  27. Pokračuj v novom políčku ale píš s tou najhoršou gramatikou akou vieš.
  28. Pokračuj v novom políčku ale stretol si svojho najneobľúbenejšieho človeka a vedľa teba leží mokrá zrolovaná osuška s okovaným koncom namočeným v soľnom roztoku s chilly extraktom najvyššej kvality.
  29. Pokračuj v novom políčku alebo pretvor koniec príbehu človeka pred tebou tak, aby v ňom vyzeral že neznáša opačné pohlavie.
  30. Pokračuj v novom políčku ale katolíci podporujú interupciu.

Borek Brindák

1. roč.

Mgr.

Socha v 3D virtuálnom priestore a architektúre

Socha, objekt, inštalácia

borekbrindak@gmail.com

0915324735

Ďalšie príspevky študentky*ta

Borek Brindák

,

práce je možné prihlásiť dodatočne na všetky prieskumy

🟢

Hľadáte niekoho alebo niečo?