V reakcii na tému sprievodca som skúmala fenomén s názvom Parížsky syndróm. Parížsky syndróm je forma kultúrneho šoku, ktorý niektorí ľudia zažívajú pri návšteve Paríža, keď zistia, že toto mesto nie je také krásne a idylické, ako očakávali. Môžu ho sprevádzať symptómy ako závrat, zrýchlený pulz, nadmerné potenie, zvracanie, či dokonca halucinácie, agresivita a pocity úzkosti.
Hlavnými zodpovednými sú v tomto prípade médiá a turistické reklamy. Paríž je zvyčajne vykresľovaný ako dokonalé mesto, plné zamilovaných párov a umelcov, kde na každom rohu hrá nádherná hudba a všetci ľudia sa usmievajú a vyzerajú ako modeli a modelky nahodení v drahých módnych značkách. V skutočnosti je však mesto hlučné, preplnené a nie vždy priateľské k turistom, čo často vedie k obrovskému pocitu sklamania.
Aj keď je tento problém špecifický pre Paríž, v širšom zmysle je pravdivý pre väčšinu miest a turistických atrakcií. Na pohľadniciach a obrázkoch dovolenkových katalógov vidíme zidealizovanú podobu mesta, ktorá je od reality častokrát poriadne vzdialená. V projekte I love Bratislava som sa rozhodla preskúmať mesto Bratislava a jeho dominanty neprikrášleným pohľadom a upriamiť tak pozornosť na rozpor medzi očakávaním a realitou.
Z vybraných fotografií som vytvorila suvenírové predmety, ktoré si môžu turisti (alebo ktokoľvek iný) zakúpiť, aby im pripomínali mesto také, aké skutočne je. Suveníry sú zdokumentované v priloženom „promo“ videu.
Ďalšie príspevky študentky*ta
Ďalšie príspevky z katedry