UDALOSŤ – KONŠTRUKCIA – DEKONŠTRUKCIA
Témou letného semestra bola udalosť. Ako udalosť chápeme radikálnu premenu v relatívne krátkom čase. Zmenu niečoho niečím. Vznik nového, zásahom do stáleho. Z geologického hľadiska, napríklad pohyb litosferických dosiek.
V mojej semestrálnej práci som sa pokúsila o generatívnu vizualizáciu dát topografických DEM údajov Marsu odvodených z výškomeru Mars Orbiter Laser Altimeter (MOLA)
Čo bude nasledovať po detailnom preskúmaní Marsu?
Pôjde ďalej o transformačný zásah ľudskou existenciou?
Interagujúci má dočasne moc tvorcu alebo ničiteľa, ktorý jedným pohybom ruky môže vytvoriť formujúcu udalosť, zmenu prostredia. Zásah z jeho pohľadu môže byť zanedbateľný, drobný, vnímaný ako bezvýznamný, ale z hľadiska malého ekosystému, existujúceho na druhej strane môže táto udalosť zanechať fatálne následky alebo vytvoriť nové zoskupenie.
Myšlienka projektu dáva divákovi možnosť vnímať ho svojím vlastným spôsobom. Okolo nás je množstvo akcií a podnetov, ktoré z nášho uhla pohľadu môžu znamenať malý krok, ale v inej optike môžu byť zásadným zásahom a zmenou. Príroda sa po zásahu človeka snaží obnoviť, no nikdy sa neobnoví do pôvodného stavu. Tak isto ako ľudský organizmus po zranení zanechá jazvu. Voxely, v ktorých je projekt generovaný sa po interakcií s divákom pomaly vracajú do pôvodného stavu čo má evokovať pomalú regeneráciu. Pri miernej a pomalej interakcií sa voxely po chvíli vrátia do pôvodnej formy. Pri zvýšení rýchlosti pohybu ruky nastáva viditeľnejšia zmena prostredia a neschopnosť 100% regenerácie v dôsledku prekrývania s prvotnými zmenami.
Projekt by pri realizácií vo forme verejnej inštalácie pracoval a zachytával pohyby interagujúceho cez kinect. Semestrálna práca bola v dôsledku COVID-19 opatrení myslená a spracovaná na interakciu cez web kameru z domu.