Zimný Prieskum 2019
V magisterskom stupni štúdia v ateliéri Šperk si volí študent semestrálnu tému sám. V mojom autorskom prístupe sa zaoberám digitalizáciou média šperku. Virtuálny Šperk v rozšírenej realite, ktorý vytváram je prelomom v mojej doterajšej autorskej tvorbe.
Virtuálnym šperkom sa mi otvorili nové možnosti v tvorbe a realizácií, preto aj formu šperku vnímam nekonvenčne. Uvažujem nad novými výrazovými prostriedkami = dematerializácia, negácia technologických limitov a finančných nákladov na výrobu, popieranie reality, animácia, nekonečné množstvo voľne reprodukovateľných a internetom šíriteľných kópií.
Tvorím vymyslené planétky, ktorým vkladám “život“ prostredníctvom jednoduchej animácie. Planétky sa stávajú šperkom, sú previazané so svojim nositeľom. Inšpirujem sa počítačovými hrami z prelomu milénia. Do realizácie vkladám nostalgiu z môjho detstva prostredníctvom hudby a efektov.
Práca Virtuálny Šperk v rozšírenej realite komunikuje dva tvorivé prístupy.
Step 1: Digital Worlds
V realizácií Digital Worlds pracujem so siedmymi vyšitými QWER kódmi vyšitými tradičnou krížikovou výšivkou. Po naskenovaní QWER kódov mnou vytvorenou aplikáciou sa v mobile / tablete zobrazia 3D digitálne obrazy, ktoré reagujú na polohu a pohyb diváka v 360 stupňovom priestore.
Step 2: Digital Jewellery
V realizácií Digital Jewellery zapájam diváka do interakcie s dielom. Na stole vo výstavnom priestore sa nachádza počítač s QWER nálepkami, ktoré si divák nalepí na odev. Webkamera, ktorá je súčasťou počítača nasníma kód z nálepky a následne zobrazí 3D digitálne obrazy, ktoré reagujú na polohu a pohyb diváka v 360 stupňovom priestore.
Po absolvovaní štúdia by som chcel naďalej objavovať a budovať koncept Virtuálneho Šperku a vytvárať multimediálne diela / zážitky, prezentujúce digitálnu tvorbu v kontraste s tvorbou remeselnou.
Ďalšie príspevky študentky*ta
Ďalšie príspevky z katedry